DTO Test klaarzetten
Druk op Klaarzetten in het menu om op de "Klaarzetten" pagina van Datec Testmij Online te komen.
Hier kan je de vragenlijst kiezen die je wilt afnemen, en daarna de cliënt gegeven invullen.
Stap 1) Kies de vragenlijst
Start met het kiezen van de vragenlijst. Je kan daarna een normgroep en het eerste rapport kiezen. Je kan later ook andere normgroepen of rapporten kiezen vanuit het status scherm.
Stap 2) De cliënt identificatie
In de volgende sectie van dit scherm geef je de cliënt identificatie. Voor ROMmen is het BSN verplicht. Als je de naam opgeven komt die in het persoonlijke rapport.
In deze sectie geef je minstens een van de velden. Deze gegevens, behalve het Herkenningslabel, worden in het rapport overgenomen.
Wanneer je het het Burger Service nummer ingeeft, kan je door later nogmaals het zelfde nummer op te geven, de cliënten aan elkaar koppelen. Gebruik dit voor een test hertest en ROMmen.
Herkenningslabel
Dit label gebruik je als herkenning van deze cliënt en test sessie. Het is de enige identificatie die op Internet (versleuteld) bewaard wordt. Het herkenningslabel vind je terug in het status overzicht en bij alle communicatie van Datec Testmij Online over deze test sessie. Kies het daarom zorgvuldig.
Als je zelf geen Herkenningslabel in geeft, wordt het voor je aangemaakt aan de hand van de overige velden.
Cliëntnummer
Kies hiervoor een unieke code of tekst uit de epd.
BSN
Burger Service Nummer
Voornaam
Voornaam of voorletters dit wordt gebruikt in het rapport om de cliënt mee aan te spreken.
Achternaam
Wordt in combinatie met de voornaam gebruikt om de cliënt mee aan te spreken in het rapport.
Stap 3) Cliënt Achtergrond gegevens
Deze informatie is voor sommige normgroepen verplicht. In dat geval worden deze verplichte velden duidelijk aangegeven. In alle overige gevallen is het ingeven van deze informatie optioneel.
Deze gegevens worden in het rapport overgenomen. Bij rapportage, of download van de gegevens voor statistische verwerking worden deze gegevens mee genomen.
Als je de geboortedatum ingeeft, wordt bij het berekenen van de normering, de leeftijd gebruikt op het moment van de afname van de test, ook bij een test-hertest.
stap 4) Invoeren email adres van de cliënt.
Wanneer je het eMail adres van de cliënt ingeeft, ontvangt de cliënt direct een uitnodiging met een link om in te loggen voor de afname.
Je krijgt zelf altijd een bevestigingsemail met de login gegevens. Verder kan je ook direct vanuit het Status scherm een afname starten. Vandaar dat het email adres een optioneel veld is.
Niet afgemaakte tests
Let op, na 90 dagen worden tests verwijderd als deze nog niet is afgemaakt. In dat geval krijg je het krediet terug.